JA TIL PROTEINRIKE FROKOSTER


Dette var min nydelige frokost i dag! Det smakte helt sinnsykt godt etter trappeløping ute i varmen.

eggerøre av to egg, et hvitløksfedd (finhakket), 3 halve skiver bacon (i biter) og noen skiver ost

♥ noen spiseskjeer cottage cheese

♥ litt rød paprika

♥ noen skiver agurk

Denne frokosten inneholder mye protein, noe som er veldig viktig for dagens første måltid. Det gjør at måltidet metter godt og lenge, og det bidrar dessuten til et stabilt blodsukker. Det er ikke uten grunn at protein er kjent som «kroppens byggestener», så jeg vil absolutt anbefale et proteinrikt kosthold for en sunn og sterk kropp.

Her er eksempler på matvarer som er proteinrike;

♥ melk og melkeprodukter (alt fra ost til yoghurt)

♥ kjøtt, fisk og fugl

♥ egg

♥ belgvekster (bønner, linser og erter)

♥ nøtter

Animalske matvarer, det vil si matvarer som opprinnelig kommer fra dyr, er de beste kildene til protein. Proteinet fra animalske kilder inneholder alle de nødvendige aminosyrene, og tas trolig mer effektivt opp i kroppen enn protein fra vegetabilske kilder.



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar



Denne bloggen drives og skrives av ernæringsrådgiveren Stine Helene Lihovd som er 26 år, bor i Sandefjord og har et brennende engasjement for ernæring, helse, mat og trening.

Hun driver også firmaet Kroppens Drivstoff, med mål om å bedre folks fysiske og psykiske helse. Se mer på www.kroppensdrivstoff.no

Trykk her for å legge meg til som venn!

E-post:
kroppensdrivstoff@hotmail.com

Facebook:
facebook.com/kroppensdrivstoff

Instagram:
@kroppensdrivstoff



Twitter:
@krpensdrivstoff



KATEGORIER

ARKIV

SISTE INNLEGG

DESIGN

  • Albiss.blogg.no
  • hits