MIDDAGSTIPS

La meg presentere ... *trommevirvel* ... DAGENS MIDDAG!

Hjemmelagde fiskeburgere av sei- og laksefilet med brokkolimos og alfalfaspirer. Kjapt, sunt og godt ♥

Alt du trenger til ca. to middagsporsjoner er:

♥ 200 g. seifilet

♥ 200 g. laksefilet

♥ 1 egg

♥ 1/3 løk

♥ salt & pepper

Du kan gjerne bruke f.eks. fersk dill og vårløk/purreløk også, men dette hadde jeg ikke liggende.

Kutt fiskefileten i terninger, kutt løken i biter og ha alle ingrediensene i en bolle. Bruk stavmikser og miks alt til en jevn masse. Form små burgere og stek i pannen på middels varme i ca. 2-3 minutter på hver side. Jo tynnere burgere du lager, jo mindre steketid trengs. Det verste som finnes er tørre fiskeburgere, så ikke overstek!

♥ 1 liten brokkoli

♥ usaltet smør

Kutt brokkolien i små buketter, og kutt stilken i små terninger (IKKE kast stilken, mye god næring sitter her!) og skyll under rennende vann. Ha brokkolien i en kjele og fyll den med vann til brokkolien dekkes. La koke i ca. 8-10 minutter, bruk en gaffel og kjenn etter når brokkolien begynner å bli mør. Hell av vannet (du kan godt la litt vann være igjen i bunnen slik at mosen blir litt mer rennende) og ta oppi en god klatt med smør. Bruk stavmikseren og mos i vei.

Server med alfalfaspirer og NYT et næringsrikt måltid!

PS. Fiskeburgerne er supergode å ha med på jobb/skole/barnehage i lunsjboksen! 



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar



Denne bloggen drives og skrives av ernæringsrådgiveren Stine Helene Lihovd som er 26 år, bor i Sandefjord og har et brennende engasjement for ernæring, helse, mat og trening.

Hun driver også firmaet Kroppens Drivstoff, med mål om å bedre folks fysiske og psykiske helse. Se mer på www.kroppensdrivstoff.no

Trykk her for å legge meg til som venn!

E-post:
kroppensdrivstoff@hotmail.com

Facebook:
facebook.com/kroppensdrivstoff

Instagram:
@kroppensdrivstoff



Twitter:
@krpensdrivstoff



KATEGORIER

ARKIV

SISTE INNLEGG

DESIGN

  • Albiss.blogg.no
  • hits