BLODSUKKERVENNLIG HAVREGRØT

// oppskrift fra martehopstad.blogg.no //

Du trenger (1 porsjon):

♥ 1 dl. havregryn

♥ 2 dl. helmelk

♥ 1 egg

♥ 2 ss. cottage cheese

♥ ønskelig topping (jeg bruker kanel, sukrin gold og friske bær)

Ha havregryn, melk og egg i en kjele og visp sammen mens det koker opp til en tykk grøt. Så har du i cottage cheese helt til slutt og rører det godt inn i blandingen. Easy peasy!

Ved å bruke helmelk, egg og cottage cheese i havregrøten får måltidet en god dose fett og proteiner (og masse vitaminer og mineraler), som er bedre for blodsukkeret enn om havregrøten besto av kun havregryn og vann/skummet melk. Dessuten metter den mye lengre!

Dette har jeg begynt å spise før trening for å få mer energi (fra karbohydratene i havregrynet), og jeg merker faktisk forskjell! For noen år siden spiste jeg havregrøt til frokost så og si hver dag, men da kun med havregryn og lettmelk. Forskjellen da er at jeg opplevde skikkelig blodsukkerfall etter 1-2 timer, du vet sånn at du blir akutt sulten og helt skjelven i kroppen. Så det å legge til godt med proteiner og fett i havregrøten fungerer i hvert fall myyyyye bedre for meg! :-)



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar



Denne bloggen drives og skrives av ernæringsrådgiveren Stine Helene Lihovd som er 26 år, bor i Sandefjord og har et brennende engasjement for ernæring, helse, mat og trening.

Hun driver også firmaet Kroppens Drivstoff, med mål om å bedre folks fysiske og psykiske helse. Se mer på www.kroppensdrivstoff.no

Trykk her for å legge meg til som venn!

E-post:
kroppensdrivstoff@hotmail.com

Facebook:
facebook.com/kroppensdrivstoff

Instagram:
@kroppensdrivstoff



Twitter:
@krpensdrivstoff



KATEGORIER

ARKIV

SISTE INNLEGG

DESIGN

  • Albiss.blogg.no
  • hits