NR INSPIRASJONEN ER P BNN

Vi er alle menneskelige, og vi har alle perioder med manglende inspirasjon og motivasjon. Stort sett hver sommer havner matinspirasjonen min p et veldig lavt niv. Matlysten blir mindre, jeg er mer mer p farten og jeg holder meg til enkle og lette lsninger (av den sunne typen da, heldigvis). Men det frer til at jeg ofte dropper middagen, som er et viktig mltid med tanke p nringsinnhold og variasjon.

I hele sommer har jeg jobbet, trent, festet, vrt sosial og prvd f skvist mest mulig ut av hver eneste dag. N som ting begynner roe seg ned s sniker selvfgelig sykdommen seg p - typisk! Men jeg fr vel se det som et tegn fra kroppen om at ting m roe seg litt ned fremover og jeg m ta bedre vare p meg selv. Mindre alkohol, stabil svn, enda bedre og variert kosthold og samme gode treningsmnster.

N har jeg satt sammen en 4-ukers middagsplan med sunne og varierte middager og tar utgangspunkt i 3 middager per uke, da det alltid blir litt middagsrester til overs som man kan spise neste dag. Sndag har jeg ikke regnet med for da tenker jeg at jeg spiser rester eller rett og slett dropper middag. Man M tross alt ikke spise middag hver eneste dag i uka. Jeg skal ogs prve gjre storhandelen hver mandag!








 



Ingen kommentarer

DET ER ALDRI FOR SENT STARTE OM IGJEN

Noen ganger gr jeg p en skikkelig smell. For eksempelfor noen dager sidenpvei hjem fra jobb, supersliten og veeeeeldig sulten. Jeg mtte innom butikken for handle inn litt smtteri, og med mitt lave blodsukker klarte jeg selvflgelig ikke styre unna godis-avdelingen. Bde is og en litt for stor pose med smgodt fikk gleden av bli med meg hjem. Long story short - det endte selvflgelig med at jeg l i sofaen resten av dagen, utsltt av en overveldende kvalme og en ubrukelig slapphet. Jeg angret som vanlig.

S; dagen derp. Her kommer det viktige veiskillet. Skal du klandre deg selv, gi opp og fortsette i samme spor eller skal du bruke smellen som motivasjon til kicke litt ekstra ass i dag, spise litt ekstra sunt og rre litt ekstra p kroppen? For det er det som er s fantastisk med kropp og helse - hver dag er en ny mulighet til vre ditt beste jeg.


Det er ikke noe galt i g p en smell i ny og ne, det skjer oss alle. Og det skal man heller ikke ha drlig samvittighet for. S istedenfor banke opp deg selv for det som allerede har skjedd - bruk det heller som en kickstart for dagen derp!



4 kommentarer

MITT KJLESKAP

En gyllen regel som funker for meg erhar du det ikke i huset, blir det heller ikke spist. Hadde jeg hatt usunne ting liggende i skapene her, ville jeg gomlet hele tiden. Jepp, ikke den sterkeste viljestyrken her med andre ord! Derfor fungerer det best for meg fylle kjkken- og kjleskap med sunnere matvarer. Fr jeg da lyst p noe nr kvelden kommer, er det alltid et tiltak skulle dra p butikken for kun kjpe akkurat det. Da ender det med at jeg lager sunnere varianter av det jeg har liggende isteden.

Akkurat n ser kjleskapet mitt slik ut:

Vin (hehee), hjemmelaget jordbrsyltety, ferske jordbr, kesam, hvitost, babybel, cottage cheese, Go' Morgen zero (10-kroners marked p Ica!), Yoplait dobbel 0% yoghurt med vanilje- og kirsebrsmak, tunfisk, grillet kylling, salat, agurk, rdlk, gulrtter, alfalfaspirer og paprika.

Mais, grnn pesto (nam!), egg, kokosvann, sukkerfri ketchup, Molkosan melkesyrebakterier, Zeroh ananas, sukkerfri Biola og Cultura naturell.

N er frokosten i magen, bikinien p og jeg skal straks ut og nyte fridagen i sola med to fine venninner. Ha en finfin fredag!♥



Ingen kommentarer

TRENINGSLYST

Jeg skal rlig innrmme at jeg har mine perioder hvor alt annet enn trening frister. I gr var en snn periode. Jeg gikk gjennom de faste unnskyldningene i hodet;

fuck it, jeg tar det i morra isteden

jeg er litt for mett s jeg burde nok vente noen timer til s jeg ikke fr hold

jeg er jo egentlig fornyd med vekta og kroppen, s trokke jeg gidder i dag

Men s glemte jeg jo den aller viktigste grunnen til at jeg trener - nemlig energi, selvflelse og velvre. For jeg kjente jeg var litt irritert og slapp. Og den beste kuren for det er SVETTE, PUSTING OG PESING!

En setning som virkelig har satt seg i hodet mitt fra mange r tilbake, er: ikke tenk, bare gjr det. Ikke tenkh, skal jeg orke? bare dra p deg treningstyet og GJR DET. Du kommer aldri til angre p en treningskt nr du er ferdig.

En annen ting som hjelper p motivasjonen min er spille denne sangen p full guffe mens jeg lper p mlla. Fy fader s deilig!


Flelsen du fr resten av dagen er s verdt slitet!



Ingen kommentarer

INSPIRE VOL.3

- Warning: this will make you hungry -






















































// weheartit.com



Ingen kommentarer

MEET MY HERO

Okei, kanskje hero er dra den litt langt, men jeg liker denne dama og det hun str for alts! Berit Nordstrand er overlege, seksbarnsmor og en selverklrt livsnyter. Hun har den evnen til fortelle om ernring, mat og helse p en snn folkelig, forstelig og fin mte, i motsetning til s mange andre som snakker om samme tema. Og det tror jeg er utrolig viktig.

Greit, alle disse selvutnevnte kostholdsekspertene kan debattere (les: krangle) i vei i det offentlige om hva mettet fett gjr p mikroniv i kroppen, men hva med mannen i gata, Ola og Kari Nordmann, som sitter og klr seg i huet og fler seg mer forvirret og hjelpesls enn fisk p land?

Det er nettopp derfor vi trenger flere som Berit Nordstrand. Flere som kan inspirere, motivere og utdanne Norges befolkning via lettforstelige metaforer og smarte hverdagstips. Og alts - noe gjr den dama riktig nr hun er seksbarnsmor og ser ut som hun gjr! Am I right or am I right?

Du kan se et fantastisk foredrag av helten min helt gratis p NRK sine nettsider HER.



Ingen kommentarer

INSPIRE VOL.2

Nytt r, nye muligheter!

S hva passer vel bedre enn litt frisk inspirasjon p matfronten?







































// weheartit.com



2 kommentarer

INSPIRE

































// weheartit.com



Ingen kommentarer
Les mer i arkivet Januar 2017 August 2016 Juli 2016



Denne bloggen drives og skrives av ernringsrdgiveren Stine Helene Lihovd som er 26 r, bor i Sandefjord og har et brennende engasjement for ernring, helse, mat og trening.

Hun driver ogs firmaet Kroppens Drivstoff, med ml om bedre folks fysiske og psykiske helse. Se mer p www.kroppensdrivstoff.no

Trykk her for legge meg til som venn!

E-post:
kroppensdrivstoff@hotmail.com

Facebook:
facebook.com/kroppensdrivstoff

Instagram:
@stinelihovd



Twitter:
@krpensdrivstoff



KATEGORIER

ARKIV

SISTE INNLEGG

DESIGN

  • Albiss.blogg.no
  • hits