ANGÅENDE DEN "PAPPAKROPPEN"

De fleste har sikkert hørt snakk om den beryktede «pappakroppen» i det siste? Jeg synes det er positivt med noe som kan forsøke å dempe det enorme kroppspresset og den kroppsfikseringen vi lever med i dagens samfunn, men vi må også være litt forsiktige med å gå over til rake motsetninger.

Foto: pappaentiltre.blogg.no

Det som bør være i fokus er vel god helse og livskvalitet?

Så selv om det er flott at vi alle kommer i forskjellige fasonger og former (for det gjør vi helt naturlig), så synes jeg ikke det er veldig positivt at det oppfordres til økt volum både rundt mage og hals, noe som faktisk er to betydelige faktorer som kan føre til livsstilssykdommer som for eksempel hjerte- og karsykdom eller diabetes type 2.

Hva med å finne en sunn balanse midt i mellom dette?

Man trenger ikke nødvendigvis ha vaskebrettmage eller sprettrumpe for å være sunn og attraktiv - men man trenger heller ikke drasse på veldig mange unødige ekstra kilo, som har en tendens til å gå utover både fysisk og psykisk velvære.

Et argument som er blitt brukt for «pappakroppen» er at mennene heller vil tilbringe tid med familien sin enn å trene. Man trenger ikke miste dyrebar familietid ved å svette inne på et treningsstudio i timesvis etter en lang dag på jobb - ta heller med deg ungene ut i naturen for en runde fotball eller litt gjemsel! Du vil få muligheten til å tilbringe flere år med familien ved å behandle kroppen din bra.

Man trenger ikke bli helt fanatisk og telle kalorier på alt man vurderer å putte i munnen - men man trenger heller ikke være totalt ukritisk og la helgekosen strekke seg utover hele uka.

Foto: hercampus.com

Det gjelder å finne den gylne middelveien - noe en selv kan leve med og ha overskudd og glede av!



Ingen kommentarer

FROKOSTSALAT OG JOBBEHELG

Dagens frokostsalat bestående av to kokte egg, noen spiseskjeer cottage cheese, ½ avocado, litt vårløk, en dæsj salt og pepper og litt bladpersille. Godt med proteiner og fett, så dette skal holde meg mett lenge! Faktisk sitter jeg her og er stappmett én time etter inntak, haha.

Nå er det bare å la maten synke og så skal jeg ta meg en løpeøkt på mølla før det bærer avsted på jobb. Jeg jobber litt på et bo- og behandlingssenter i Stokke (med eldre demente) og har min faste jobbehelg denne uka! 

Ha en finfin fredag! ♥



Ingen kommentarer

FOODPIC


En liten snap av en herlig bolle med kyllingsalat! Farger ♥



2 kommentarer
Les mer i arkivet » Januar 2017 » August 2016 » Juli 2016



Denne bloggen drives og skrives av ernæringsrådgiveren Stine Helene Lihovd som er 26 år, bor i Sandefjord og har et brennende engasjement for ernæring, helse, mat og trening.

Hun driver også firmaet Kroppens Drivstoff, med mål om å bedre folks fysiske og psykiske helse. Se mer på www.kroppensdrivstoff.no

Trykk her for å legge meg til som venn!

E-post:
kroppensdrivstoff@hotmail.com

Facebook:
facebook.com/kroppensdrivstoff

Instagram:
kroppensdrivstoff



Twitter:
@krpensdrivstoff



KATEGORIER

ARKIV

SISTE INNLEGG

DESIGN

  • Albiss.blogg.no
  • hits